این سایت به معرفی بهترین سایت های جهان می پردازد

گزینه ای از بهترین سایتها و وبلاگها اسم سایتت رو بگو اینجا بنویسم

این سایت به معرفی بهترین سایت های جهان می پردازد

گزینه ای از بهترین سایتها و وبلاگها اسم سایتت رو بگو اینجا بنویسم

به نظر میاد انگلیس واکسن کرونا رو کشف کرده

به نظر میاد انگلیس واکسن کرونا رو کشف کرده  این خبر میتونه مهمترین  خبر  قرن  باشه  جون همه  ادمها  چشم  انتظار  شنیدن  این  خبر  بودند  انگلیس میگه  وقتی  واکسن رو  به  یک ادم میزنیم  باید  1  ماه  صبر کنیم  تا  نتیجه  قطعی معلوم  بشه  این خبر  واقعا میتونه  خوشحال کننده  باشه  باید  صبر کرد  نتیجه رو  دید کرونا هم به زودی از بین میره و لی  خیلی  زمان برد  نزدیک به 8  ماه شده و ........................................

باورم نمیشه تو قلب تو منم اسم تو یادم نمیره از دهانم

همان اندازه اگر من دوستت دارم نصفش هم دوستم داشته باشی بسمه دیگه نمیشه مثل گذشته گفت بیایید  ببینید و بخرید به همین سادگی  و به همین  راختی  نیست  تا  کالایی که تولید شده  بفروش  برسه قبلا یه شرکت بود یا 2  تا  بود  یا  10 تا همه  مجبور بودند از همین ها بخرند اما در حال حاضر میلیونها شرکت وجود داره و همه هم دارند با هم سخت  رقابت می کنند پس باید راهی  جدید  پیدا کرد  یکی  از  همین  راهها را در وب سایت  ریکت فلو میبینیم: شما خیلی خوشتیپ هستید بله شما من میتونم ببینمتون تاثیر جمله در تبلیغات چقدر انتخاب جمله در تبلیغات اثر داره ببینید  زمانی که  هوا افتابی هست ادمها مهربانترند همین نوشته همین جمله خیلی اثر خوبی بر روی شما گذاشته و شما دوست دارین  ادامه رو بخونید... روش تبلیغات اون تاثیر داشت من هم از روش همان استفاده کردم چون با چشمام دیدم وقتی دیدم  باورم شد که خیلی  اثر داره با اینکه شما سعی می کنید  کلیک نکنید  اما کلیک می کنید علتش اینه که اگر کلیک نکنید حس میکنید یک چیزی در شما کم شده به خاطر همین بسرعت کلیک می کنید چرا همه دوست  دارند همین الان کلیک کننداگر کلیک نکنند  خوابشان نمیبره  سایتهای بزرگ این راز رو می دانند به خاطر همین مانند  گوگل همیشه اولند رازی که باعث موفقیت سایتشان شده شنیدن کی بود مانند دیدن تبلیغات در چه زمانی تاثیر داره این تبلیغ تاثیر خودش رو گذاشته شما دارین  کلیک می کنید می بینید که تاثیر گذاشته  بهترین زمان ممکن همین لحظه هست کاملا بر روی همه تاثیر میزاره که کلیک کنند این یکی از رازهای  بزرگ  تبلیغات است زمانی تاثیر بیشتر میزاره که زیاد طولانی نباشه و انتخاب زمان پخش تبلیغات خیلی مهمه با هم میبینیم: وقتشه سایتهای خوب اینترنتی را پیدا کردم اینجا معرفی کنم    reactflow.com  شما هم دوستان عزیز اگر  وبلاگ یا وب سایت خوب و مفید دیدید  معرفی کنید تا  همه بتوانند از اینجور سایتهای  معروف  دنیا  استفاده کنند راستی اسم وبلاگ شما چیه؟ لینکم کن لینک باعث بالا رفتن آمار بازدیدکنندگان از وبلاگ و وب سایت به صورت چشکگیر و فوق العاده  موثره  همین  الان  اسم  سایتت را بگو  اضافه  کنم. این سایتی که امروز می خواهم  در  موردش  بنویسم ریکت فلاو هست  آدرس انگلیسی این سایت را  در  بالای  متن نوشتم   فردا هم سایت دیگه اگر  در اینترنت پیدا کردم  معرفی  می کنم هر  روز  یک یا 2  سایت  خوب  را  معرفی  می  کنم اگر  یادتان باشه  قبلا  در  مورد  هیتاستیپز  نوشتم  hitsteps.com          https://www.reactflow.com   در  آلکسا به اینصورت هست   لطفا مشاهده کنید  حتما  وبمستران  نگاه کنند و مدیران  Where can I find more info about reactflow.com?


angry and sugard and trick موضوع دیابت

خشمگین شدن و  قند شکر و فوت و فن یا  ترفند این 3 کلمه یا 3  جمله رو فقط  در یک فیلم  ویدیویی 1  ساعته  فهمیدم تازه اینها رو هم ترجمه کردم هر چند قند رو می دونستم اما  شک  داشتم  تمرین کردن و نوشتن و یاد گرفتن بهتره  تکرار  بشه چون ممکنه  ادم  یادش  بره trick    یعنی چی؟  به معنی فوت و فن  یا  ترفند   امروز یک ویدیو نگاه کردم  در  باره  دیابت بود اما  همه فیلم  به  زبان  انگلیسی بود و من  99  درصد نفهمیدم چی گغته فقط با نگاه کردن و  فهمیدن چند کلمه  مانند    sugard  متوجه شدم در باره  قند و بیماری  دیابت هست و  angry یعنی به معنای خشم  خشمگین  شدن ولی نمیشه با  دانستن چند کلمه  به این همه  گنجینه علمی  پزشکی دست یافت حالم از خودم به هم خورد که زبان انگلیسی من این همه  ضعیفه پس  چه جوری ممکنه من پیشرفت کنم وقتی بلد نیستم به زبان انگلیسی حرف بزنم یا بفهمم به خاطر همین از امروز تصمیم گرفتم انگلیسی خودم را  تقویت کنم ببینم سال دیگه همین موقع  چقدر  زبان انگلیسی ام بهتر شده و همین ویدیو را ایا میتوانم  بفهمم ................

این سایت به معرفی بهترین سایت های جهان می پردازد

این سایت به معرفی بهترین سایت های جهان می پردازد وبلاگها  نقش  بسیار  مهمی  در  مشهور کردن سایتها  دارند و از  طریق  وبلاگ می توان  سایتها یا  وبلاگها را معروفتر کرد  اسم سایت رو میگین در این وبلاگ معرفی میشه امروز هم 2 سایت وبلاگ به این لیست اضافه شدند مانند     pingmeter.com    و   سایت    armin3d.com  و  هر روز بر تعداد این سایتها  اضافه میشه روال کار بسیار  اسان هست یا  در قسمت  نظرات یا در قسمت  پیامها کافیه اسم سایت خودتان رو بگید  هر چند این  وبلاگ  در  جستجوی  اینترنتی هم سایتهای  معروف و مفید رو  پیدا  می کنه  مانند   ip.city     یا  وب سایت بی نظیر و فوق العاده    reactflow.com     همان طور که می دانید  وبلاگها  نقش  بسیار  مهمی  در  مشهور کردن سایتها  دارند و از  طریق  وبلاگ می توان  سایتها یا  وبلاگها را معروفتر کرد   مانند معرفی این وبلاگ    noaran.blogsky.com ......

جلبک اسپیرولینا چیست؟ اسپیرولینا چگونه کشف شد؟ آدرس: https://iranalgae.ir

جلبک اسپیرولینا چیست؟ اسپیرولینا چگونه کشف شد؟ قدمت استفاده از اسپیرولینا به چه زمانی برمیگردد؟ در ادامه به این موضوعات می پردازیم .


تاریخچه جلبک اسپیرولینا

اسپیرولینا و آزتک ها

در قرن شانزدهم میلادی که مهاجمان اسپانیایی مکزیکو را فتح کردند ، دریافتند  آزتک هایی که در کنار رودخانه مکزیکو زندگی می کردند ماده‌ای سبز آبی را از دریاچه برداشت  و با آن غذایی به نام ( Tecuitlatl ) به معنی عصاره سنگ تهیه می کردند که به صورت کیکی به رنگ سبز آبی بود .


تاریخچه اسپیرولینا

آزتک ها در حال برداشت اسپیرولینا

در بعضی منابع آمده است که با جلبک اسپیرولینا  نان درست می کردند ؛ جالب است  بدانید مصرف جلبک با غلاتی مثل ارزن باعث جذب بهتر جلبک می شود .


اگرچه اطلاعات دقیقی از ترکیبات این غذا موجود نیست اما به طور یقین شامل جلبک سبز آبی بوده و جلبک غالب آن آب ها اسپیرولینا  بوده است .


اکتشاف جلبک اسپیرولینا در آفریقا

بعدها در اواسط دهه ۱۹۶۰ گزارشی توسط ژان لئونارد گیاه شناس که با تیم فرانسوی-بلژیکی به آفریقا اعزام شده بود ارائه شد ، که در آن کیک سبز آبی را توصیف کرد که در بازار چاد تحت عنوان و نام دیهه فروخته می شد .


این کیک شامل جلبک اسپیرولینا بود که از دریاچه  چاد جمع آوری شده بود ، البته پیش تر در سال ۱۹۴۰ گزارش دیگری از دیهه منتشر شده بود که به آن توجهی نشده بود .


تاریخچه اسپیرولینا 

تقریباً در همان زمانی که لئونارد جلبک اسپیرولینا را در آفریقا پیدا کرد درخواستی از شرکت تکسکوکو در مکزیک برای موسسه ای فرانسوی ارسال شد که علت افزایش ناگهانی جلبک استخر های این شرکت را در زمان تبخیر بررسی کنند .


به این صورت بود که برای اولین بار به صورت علمی تحقیقات بر روی جلبک اسپیرولینا  توسط دکتر زاروک انجام شد .


با این حال این تحقیق مورد توجه جامعه علمی قرار نگرفت شاید به این دلیل که مقاله به زبان فرانسوی منتشر شد و هرگز به انگلیسی ترجمه نگردید .


در اوایل ۱۹۷۰ کشت اسپیرولینا به صورت نیمه صنعتی شروع شد و طی ۲۵ سال از ۱۰۰الی ۴۰۰ تن در سال به ۱۰۰۰ تن در سال رسید. و پیش بینی شد تا آخر قرن بیستم این عدد دو برابر شود .


 به این صورت بود که جهان متوجه جلبک اسپیرولینا که یک ماده بسیار با ارزش است شد .


ساختار جلبک اسپیرولینا

جلبک اسپیرولینا در واقع یک سیانوباکتری می باشد . از نظر شکل ظاهری به صورت فنری که سر و ته آن مخروطی است می باشد که در ویدئوی زیر مشاهده می‌کنید .



البته باید دقت داشت که حالت فنری این جلبک تحت شرایط محیطی (به خصوص دما) و عوامل فیزیکی و شیمیایی تغییر می کند .


حتی در مواردی که به جلبک شوک وارد شود جلبک به صورت خطی در می آید که معمولا در این حالت مجددا به شکل مارپیچ بر نمی گردد .


خطی شدن جلبک اسپیرولینا

باز شدن جلبک اسپیرولینا در شرایط استرس

جلبک اسپیرولینا فاقد هتروسیست می باشد .


هتروسیست

جلبک اسپیرولینا فاقد هتروسیست می باشد

اسپیرولینا با تقسیم دوتایی تکثیر پیدا می کند که این تقسیمات در تمام طول ریسه انجام می شود و سپس از نقاطی که سلول های مرده وجود دارد می شکند و به دو ریسه جداگانه تبدیل می شود.


این جلبک معمولا در آب های گرم با pH  بالا که حاوی مقدار زیادی کربنات و بیکربنات می باشد زندگی می کند .


اگر علاقه مند هستید راجع به خواص غذایی جلبک اسپیرولینا مطالعه کنید به این صفحه مراجعه کنید .


در زیر عکس های میکروسکوپ الکترونی از جلبک اسپیرولینا را مشاهده می کنید